Sunt foarte multe lucruri pe care nu le am sub control în ceea ce priveşte munca. Gen: oferte vechi, diferite penalizări, etc. nu îmi face plăcere să intru în detalii cu privire la acest lucru.
Totuşi am obervat un lucru destul de neadecvat în ceea ce privesc unele persoane. Ceri ajutorul şi auzi: „cum nu ştii?”
Logica mea spune în felul următor: dacă nu ştiu întreb [eu fac parte din categoria oamenilor care nu se ruşinează să întrebe când nu înţeleg sau nu ştiu ceva], iar dacă ştiu automat că nu mai întreb.
Partea proastă este atunci când mi se explică, rectific, când mi se explic doar aşa de formă şi spun: „nu am înţeles o iotă”. Am observat un lucru: oamenii care ştiu ceva explică acel ceva pentru nivelul lor de înţelegere, nu şi pentru nivelul meu de înţelegere. Este ca şi când ai explica o problemă la fizică unui elev la profil uman. Poţi fi sigur că o să se uite şui la tine. Aşa sunt şi eu. Ca să înţeleg un lucru trebuie să mi se explice în termeni simpli, clari.
Mulţi or să îmi spună că sunt bătută în cap şi că nu înţeleg. Poate. Tot ce este posibil. Eu înţeleg mult mai bine băbeşte şi punând mii de întrebări. Alţii înţeleg din termeni vagi şi fără a se chinui prea mult. Prefer varianta sigură a „achiziţionării” informaţiei noi în locul ideii „eh lasă că îmi dau eu singură seama”. De aia sunt plătiţi oamenii ăia: să îmi explice clar rezolvarea problemei pe care o am.
Simplu,nu?

