Ieri de dimineaţă pe Ratb au fost controale la bilete. Eu îmi fac abonament din acela pentru toate liniile. Mereu stau cuminte şi arăt abonamentul fără să comentez. De multe ori încep să tremur că dacă se întâmplă ceva rău cu abonamentul meu.
Ieri, în schimb, cred că mă lovisem la cap. Vine controlorul, cere abonamentul. Eu îl scot şi îl întind controlorului. Îl verifică şi mi-l întinde înapoi. În acel moment eu:
„Pot să văd şi eu legitimaţia dumneavoastră?”
Omul a înlemnit. A început să tremure, s-a înroşit şi scote stângaci din geaca sa legitimaţia.
O studiez, îi mulţumesc şi îi zâmbesc. Jumătate din privirile din ratb erau îndreptate asupra noastră. Omul a fost politicos că mi-a arătat ambele legitimaţii fără să comenteze şi mi-a urat o zi plăcută după ce m-am „holbat” la ele.
În sfârşit mi-am dat şi eu seama că şi controlorii sunt oameni şi că îi poţi pune într-o situaţie asemănătoare cu situaţia în care sunt eu pusă de multe ori.

