Am văzut de curând pe antena 3 la ştiri o revoltă în Spania. Despre ce era vorba? Despre acceptul în privinţa unui avort. Cică acum femeile au voie să facă avort până la 14 săptămâni sau 22 de săptămâni în cazul în care sunt probleme cu fătul.
Acum vine problema mea: de ce trebuie să dau eu explicaţii de ce vreau să fac avort? De unde şi până unde trebuie să ofer explicaţii cu privire la corpul meu?
Ştiu că ar însemna să omor o fiinţă încă nenăscută, dar atâta vreme cât nu vreau acest copil nu îl nasc. Toată lumea ştie ce pedeapsă psihică primeşte o femeie după ce face un avort, deci automat persoana în cauză este decisă să facă acest lucru.
Nu înţeleg de ce se bagă tot felul de moşi şi babe să se afirme comentând cu privire la deciziile unor femei.
Recunosc că pot exista şi alte soluţii, dar în condiţiile în care la noi nu se oferă prefer avortul. Ideal ar fi să avem grijă să NU se ajungă la aşa ceva, dar na…nu totul poate fi perfect.
Cât despre cei care nu sunt de acord cu avortul: dragii mei este vorba de viaţa lor. De ce vă băgaţi în vieţile altora? De când aveţi voi acest drept?
6 comentarii
Comments feed for this article
martie 19, 2010 la 9:43 am
Darael
Citeste doar ultimul tau paragraf.
Ai raspunsul acolo…. „dragii mei este vorba de viata lor”, a copiilor. Cei care sunt contra avortului nu au nimic cu cea care face avortul…. ei sustin viata copilului nenascut. E vorba de viata lui…. viata pe care nimeni nu o apara astazi.
Daca ucizi un copil nou nascut e crima.
Dar daca ucizi un copil nenascut e avort (si ai dreptul sa il faci, nu-i asa ?), chiar daca inima ii bate, chiar daca da din manute…. chiar daca….
Acestea sunt problemele.
Ai voie sa faci orice, oricand. Dar trebuie sa iti asumi responsabilitatea alegerilor.
Revenind la manifestatii, ele sunt pline de intransigenta si de manifestari extreme. E greu pentru multi sa accepte ca omorul (chiar daca nu e denumit astfel) devine legal (am explicat mai sus de ce e considerat omor) si ca cineva poate face asa ceva fara sa fie pedepsit. Cu atat mai mult cu cat prezervativul, pilula sau alte metode aticonceptive sunt la indemana tuturor astazi.
Acum, cum privesc eu problema: spun tuturor ca totul se plateste. Si nu ma refer la lucruri penibile gen lege romaneasca…. no… plata e stabilita de Viata. Si nimeni nu scapa. Nici cei cu avortul, nici cei care sunt la manifestatii in strada…. nimeni.
Solutia ar fi educatia, ca nimeni sa nu faca avort, nu datorita unor legi sau datorita presiunilor societatii, ci pentru ca percep si nu doresc implicatiile acestui gest. Dar cati vad astfel problemele ?
martie 19, 2010 la 9:55 am
Ciresica MaMeMiMoMu
ai perfecta dreptate, dar in cayul in care parintii nu isi doresc copilul ala de ce sa il nasca? sa il chinuie? sa sufere ca nu primeste iubirea parinteasca?
eu sustin avortul. atata vreme cat esti constienta de consecinte poti face asa cum crezi ca este mai bine.
nu le ridic in slavi pe femeile care fac avort, dar nici nu le condamn. este strict problema lor daca vor sau nu sa aiba „pe constiinta o crima”
martie 19, 2010 la 11:53 am
Darael
E foarte simpla problema, doar noi o complicam inutil.
Este sau nu viu acel copil nenascut ?
Este. Are viata in el, deci e viu.
Daca femeia face avort, il omoara ? Da. Deci il ucide ? Da.
Intelegand aceste lucruri, ne aducem aminte de recomandarea „Sa nu ucizi” (sunt recomandarile tuturor maestrilor lumii !!! recomandari care sunt date pentru ca oamenii sa evite suferinta !!!). Nu este exceptie de la recomandarea aceasta…. sa nu ucizi, dar ai voie „totusi” daca il nu doresti langa tine….. e super simplu de inteles.
Daca apare acel copil…. si nu e dorit, sa il daruiasca cuiva care il doreste. Il dai la adoptie, pa si pusi. Firesc, noi putem sa nu respectam nici o recomandare…. dar apoi nu trebuie sa plangem ca suntem in suferinta, ca avem cancere, infertilitate, probleme in viata….. auleu, de asta nu spune nimeni. Pai maestrii ce ziceau cu recomandarile lor ? Tocmai aceste suferinte ulterioare doreau ei ca oamenii sa le evite.
Subiect inchis pentru mine.
Oamenii oricum nu doresc sa traiasca altfel decat vrea muschiul lor.
Ziua de maine ? Nu conteaza… azi sa traim cum vrem.
martie 19, 2010 la 11:52 pm
ahmedthemad
Degi, daga imi bermidedzi, imi zig ji eu barerea.
Darael are drebdade indr-un vel, ezde un organizm viu, degi „idzi dai aggebdul ga agel organizm za vie reduz la dagere” (nu il omoara ea).
Doduji nu e vorba de un om, gobilul ala nu e devabd un gobil, ezde un organizm viu.
Ideal ar vi za dugi zargina la bun zvarjid ji za-l overi zbre adobdzie, dar la voi la Romania adarna-n vund hardia, degi nu e o zoludzie voarde buna.
Doduji, zund de agord ga in Romania za ze udilizeze avordul. Am vozd volundar in gendrele de blazamend din Romania, am vazud gum zund dradadzi agejdi gobii.
Zubiegdul e dizgudabil, inza nu be un blog.
Hai jalom, ma ajdeabda gamila avara.
martie 20, 2010 la 2:25 am
Alexandra G
De ar fi lucrurile asa simple cum par. Stii cati copii zac prin orfelinate cu anii? Si nu pentru ca nu s-ar gasi persoane sa ii adopte, ci pentru ca legile privitoare la adoptie sunt tampite. Iar metodele contraceptive dau gres uneori, nu exista nici una 100% sigura. Un accident i se poate intampla absolut oricui.
martie 22, 2010 la 2:49 am
noisaestesanatosi
in first-u rand
Darael…cine a zis sa nu ucizi? a stai…asta cica ar fi zis-o nenea demult tare…desi atotstiutoru’ se presupune ca stia si viitoru’…viitor in care l-a lasat pe fii-su sa fie omorat…pt binele altora…wow…atotputernicu’ a trebuit sa faca asta…cu toata puterea lui…permite-mi sa nu iau in serios povestirile astea care sincer mi se par de adormit copii…asta ca exemplu de exceptie despre care zici ca nu exista…si mai am cateva in cap ca am trecut prin carticica aia (ceva cu o inundatie mare…vreo 2 orase de demult…asta din lectura lejera 😛 )…a nu se intelege ca ma leg de credinta cuiva por favor…e o parere proprie si stau foarte confortabil cu ea in cap…sunt total de acord cu „sa nu ucizi” ca regula de bun simt intr-o societate…
si in second-u rand…sa trec si la topic…ahmed a zis-o bine…fatul…atata timp cat este fat….nu reprezinta altceva decat un organism viu…nicidecum un copil…si cu toate scuzele de rigoare…nu imi permite imaginatia mai mult la ora asta…ce face un fat in burtica la femeie nu cu nimic diferit de ce face un parazit…consuma substante hranitoare din corpul omenesc…si creste..deci cred ca daca o femeie vrea sa faca avort trebuie sa aiba tot dreptu’…in fond si la urma urmei ea trebuie sa traiasca toata viata cu decizia asta nu altcineva…si aici intervin psihicu’…credinta…maturitatea…toate ale ei…nu ale noastre…parerea mea…
@alexandra
eu zic mersi ca n-am avut accidente pana acum…si despre metodele contraceptive…well…exista una 100% sigura…intreaba orice preot…o sa-ti spuna ABSTINENTAAAAAAAAAAAAAA…fara nici un misto…am patit-o
@ciresica…intr-un final :D…desi sunt de acord cu avortu’…cred ca exista o anumita perioada dupa care n-ar mai trebui facut…explicatia e simpla…la nivelu’ anatomiei pe care n-o mai stiu…dupa o anumita perioada…riscu’ la care se supune mamaica este mult prea mare…mai exact isi risca viata…si nu cred ca exista multi medici care si-ar risca o oarecare cariera pt asa ceva…deci DA pt avort…NU pt avort dupa o anumita perioada (mai mult decat suficienta pt ca pacienta sa se hotarasca)
peace