Acest articol cred că este în special pentru femei. Ce ştiţi despre HPV? Ce aţi auzit?
Eu ştiu că este o infecţie ce poate duce la cancerul de col uterin. Ignoranţa multor femei duce la îmbolnăvirea lor. Câte dintre noi se duc regulat la nenea gigi [ la ginecologie 😀 ] ? Câte dintre noi îşi fac o dată la 4 luni testul pentru cancerul la sân? Avem, din păcate, acea mentalitate: eu nu pot să păţesc asta. Eu, după ce am fost diagnosticată greşit cu cancer la sân- la 20 de ani- am început să devin foarte atentă la aceste lucruri.

HPV este un virus care se transmite usor si determina infectii foarte frecvente. Infectia cu HPV se produce de obicei prin contact sexual, dar uneori chiar contactul cutanat direct cu zona genitala poate fi suficient pentru transmiterea acestuia. Desi prezervativul este eficient in cazul multor boli cu transmitere sexuala si reduce riscul infectarii cu HPV, nu asigura protectie totala, iar de multe ori viata sexuala incepe inainte de folosirea acestuia.

Pana la 80% dintre femei se vor infecta cu HPV de-a lungul vietii, iar 50 % dintre acestea cu tulpini care ar putea produce cancer de col uterin.

M-am cam panicat când am citit că până la 80% dintre femei se vor infecta cu HPV de-a lungul vieţii. Nu este un rezultat care să îmi încânte privirea, dar din păcate era de aşteptat un astfel de …final. Recunoaştem pentru noi că suntem indiferente. Că nu ne preocupăm atât de mult pe cât ar trebui. Fugim de medici de frica de a nu primi un răspuns neadecvat, dar, ca orice boală, există şi un tratament.

Multe state au dezvoltat programe nationale de vaccinare anti-HPV

Comitetul Consultativ Pentru Vaccinare din Statele Unite a evaluat impactul vaccinarii si a recomandat vaccinarea adolescentelor ca obiectiv primar. In acest moment, multe tari din lume, majoritatea din Uniunea Europeana, au implementat Strategii Nationale de vaccinare impotriva infectiei cu HPV si numarul lor este in continua crestere.

Vaccinarea anti HPV si examenul citologic duc la o scadere de pana la 94% a riscului de cancer de col uterin

Deci doamnelor eu la salariu mă duc să mă vaccinez, nu înainte de a-mi face toate testele. Sinceră să fiu vreau să dorm fără griji că aş putea ajunge şi au în acel procentaj de 80%. Este strict decizia voastră dacă vreţi să mă urmaţi sau nu, dar nu cred că ar fi rău să scăpaţi de acest gând: „dacă am şi eu?”

SURSA

