De când am devenit majoră am fost o dată…sau de două ori la vot. Nu m-au impresionat cu nimic demagogiile politicienilor noştri scumpi şi dragi. Totuşi azi citeam pe Toate Blogurile un comentariu al unei dudui:

Eu as pune votul obligatoriu, ca datorie de cetatean. Cine nu vine, amenda.
Motiv serios sa mergi la vot: e un drept castigat la revolutie si dupa care am tanjit atata vreme; clasa politica de rahat actuala nu anuleaza valoarea acestui drept. Personal am o adevarata antipatie pentru cei care trateaza acest drept cu jemanfisism.

Poftim? Păi eu ştiam că la revoluţie s-au câştigat mai multe drepturi. Printre ele numărându-se şi dreptul la a alege. Adică dacă am chef mă duc la vot, dacă nu…nu mă duc. Nu îmi impui tu să fac aşa ceva din moment ce nu am cu cine alege. Daddy al meu de mai bine de 12 ani refuză să mai meargă la vot. Dar nici nu discută despre politică. Sunt aceeaşi hoţi şi mincinoşi ca de fiecare dată aşa că a ales să nu îşi bată gura degeaba.
Revenind la afirmaţia individei. Mereu am fost de principiul: faci ce vrei, dacă ştii ce faci. 😀
Ai dreptul la vot pentru că eşti major şi asta înseamnă că ar trebui să fii conştient de deciziile şi de urmările deciziilor tale. Dar când vine o …individă de acest gen care trăieşte cu reguli comuniste parcă mi se urcă la cap. De ce au ieşit ăia în stradă? Nu ca să scape de regulile de genul: ori faci ca noi, ori ţi-o iei?!
Dreptul la vot este exact ca şi dreptul la libera exprimare: dacă vrei să deschizi gura o faci, dacă nu…ţii în tine. Nu te obligă nimeni să te duci şi să votezi, să te mai amăgeşti încă 4 ani şi tot aşa.
Când am fost în comisia de vot pentru alegerea primarilor din Bucureşti am dat peste un fanatic al politicii. Am intrat într-o discuţie destul de aprinsă sub ochii neputincioşi ai supraveghetorului. Omul era clar vizibil deranjat de refuzul meu de a pune o ştampilă pe o foaie. Că el s-a dus mereu l-a vot şi şi-a exercitat acest drept. Aceeaşi atitudine sau mai bine spus mentalitate comunistă o are şi bunicul meu. Dacă primesc o amendă că nu am votat? Mi-a picat faţa când am auzit întrebarea asta…iar daddy cum e mai glumeţ din fire i-a promis că o să îi ascundă buletinul tocmai ca să nu se mai ducă la vot.
Este absurd să trăieşti cu o asemenea mentalitate, cu asemenea principii. Că îmi exercit un drept, că sigur o să schimb ceva şi alte bla bla bla-uri de acest gen. Bine! Este dreptul lui să se ducă de fiecare dată la vot şi să aleagă…aceleaşi infecţii, dar nu mai intră în atribuţiunile sale de „cetăţean onest” să încerce să îmi schimb opinia. Chiar m-am certat cu el pe tema asta. Că am refuzat să merg la vot.
Sinceră să fiu prefer să iau sute de amenzi decât să respect „efectul de turmă” la acest capitol.

tari cu o democratie mult mai lunga decat Romania au vot obligatoriu si nimeni nu considera asta ca o incalcare a libertatii. La noi ne-a explodat libertatea asta in fata si am extrapolat-o nesanatos in toate ariile.

Aia nu este democraţie. Oamenii ăia sunt legaţi la ochi. Dacă ei consideră că trăiesc într-o ţară în care există democraţie înseamnă că sunt cu toţii nişte imbecili.
Sunt zeci, nu …sute…nu mii, milioane de oameni care au atitudinea asta comunistă. Sunt cetăţean şi trebuie să votez. NU! Nu trebuie. Nu îţi pune nimeni cuţitul la gât să te duci la vot, dar absolut nimeni.
Vă daţi seama ce ar însemna să se bage votul obligatoriu? Eu aş vedea o a doua revoluţie…mai ales că oamenii nu acceptă să voteze nimicuri.

