Guma pentru vite
Piticii mei din cap nu îmi permit anumite „plăceri”. De mai bine de 10 ani nu am mai mâncat gumă- hai să spun că se întâmplă de 2 ori pe an să molfăi de două ori o gumă. Totuşi nu înţeleg, tu ca femeie, să molfăi ca o …bovină gumă pe stradă. Şi cocal peste pupăză mai faci şi balonaşe pe care le spargi din două în două minute. Ieri am avut „plăcerea” să văd o astfel de fată. Era stresant zgomotul de balonaşe de gumă sparte. Deşi aveam căştile în urechi cu muzica dată suficient cât să aud melodiile de la mp3 tot auzeam sunetul ăla enervant. M-am uitat cu scârbă la ea şi apoi m-am urcat în tramvai. Ruşine să îţi fie păpuşo că „te respecţi” în halul ăsta. Mai lipsea să roteşti guma pe deget. Ar fi completat tacâmul lipsei tale de educaţie.
Ţigara de pe stradă
O altă chestie pe care nu o agreez la fete este fumatul pe stradă. Mă scoate din toţi pepenii să văd fete care merg ca nişte „lady” şi fumează. După părerea mea fumatul este una dintre cele mai nocive activităţi la care poate participa un om. Dar să îmi mai poluezi şi aerul…deja vrei prea multe. Este dizgraţios pentru o fată să fumeze pe stradă…pur şi simplu nu este ceva ce ar trebui făcut în public.
ADN-ul în plină stradă
Acum câteva luni aşteptam autobuzul în staţie. Două puştoaice se făceau remarcate datorită atitudinii deloc feminine de care dădeau dovadă.
Şi cum încercam să le ignor glasurile mult prea stresante pentru ciocănelul, nicovala şi scăriţa mea o văd pe una cum trage ditamai scuipatul pe stradă. Am rămas perplexă…de fapt mai bine spus: şocată. Înţeleg că bărbaţii sunt mai porci din fire [a vorbit misandra din mine] şi scuipă pe stradă, dar tu ca fată să faci la fel?! A fost cel mai scârbos moment din viaţa mea. Lângă mine o bătrânică. Aceeaşi reacţie. După ce ne-am revenit, ne-am uitat una la alta, parcă din priviri ne-am înţeles şi ne-am crucit amândouă. Aşa ceva nu credeam că poate exista.
Cu cât este mai mult cu atât mai bine
Mai bine de 90% din ploadele de liceu habar nu au ce şi cum se foloseşte machiajul. Ştiu că nu sunt deloc expertă, dar când vine vorba de un machiaj discret mereu am ştiut pe ce să pun accentul. Eu recunosc cu mâna pe inimă că mă machiez o dată la secol şi atunci să nu se observe. Nu mi se pare deloc atrăgător să văd la o fată cum îşi pune cu bidineaua fondul de ten sau fardul. Iar la capitolul „compatibilitate” machiaj- ţinută treaba este deja foarte critică. Se machiază ca nişte sorcove deşi sunt în trening….cââââhhh! Aşa ceva dragelor nu se face!
Limba noastră este dulce ca mierea [am observat cacofonia…nu mă apostrofaţi vă rog]
Ştiu că vrei să îţi etalezi cunoştinţele la capitolul limbaj vulgar, dar urechile mele nu suportă acest disconfort. Când aud cum „îşi bagă” şi/sau „îşi scot” mi se face rău. Nu îţi cere nimeni să nu înjuri. Este problema ta ce limbaj foloseşti, dar să nu îmi strici mie auzul cu cuvinte de cea mai joasă speţă. Te înţeleg că apelativul „fă” este parte semnificativă a vocabularului din dotare, dar…serios că nu mai încântă pe nimeni.
Atitudine de doamnă
Este destul de greu să înveţi cum să te porţi pe stradă/în baruri sau…în locuri publice de preferat. Dar oare este imposibil să îţi stăpâneşti comportamentul de „maimuţă” încă neevoluată? Este într-adevăr o provocare pentru unele să nu se folosească de cele menţionate mai sus în locurile publice. Nu îţi cere absolut nimeni să respecţi regulile bunului simţ cu stricteţe, dar când ajungi să uiţi să spui „pardon” când dai peste cineva sau când tu cu gaşca ocupaţi un trotuar întreg pentru că vreţi să mergeţi unul lângă altul…Deja scuzele nu mai sunt acceptate cu atâta uşurinţă.

Ce vreau de fapt? Nu vreau să educ pe nimeni. Nu sunt în măsură să reamintesc regulile pentru cei 7 ani de acasă. Nu intră în atribuţiunile mele să fac acest lucru. Dar dacă există minim o fată care să îşi pună câteva întrebări după ce a citit aceste rânduri atunci eu mă declar satisfăcută.
Nu cer să vă luaţi manualul bunelor maniere…nu se merită- eu din păcate am trăit pe pielea mea aceste cursuri la nici măcar 8 ani. Tot respectul de sine vă determină să aruncaţi guma la coş într-o hârtiuţă, să fumaţi în locuri special amenajate, să vă ţineţi ADN-ul pentru persoanele interesate, să luaţi „lecţii” de mascare a chipului lipsit de riduri, să folosiţi un limbaj adecvat şi să vă purtaţi ca oamenii în locurile publice.

