Am citit în nu ştiu ce ziar că din toamnă elevele vor fi obligate să aibă o ţinută decendă la şcoală. Reacţia lor? Desigur că sunt deranjate de acest fapt. CUM? Ele să poarte uniformă sau să se îmbrace cât mai mult?[de cele mai multe ori sunt aproape dezbrăcate.]
Bun!
Înţeleg, nici mie nu mi-a plăcut să port uniformă, iar de cele mai multe ori mă simţeam ca în antichitate când femeile nu aveau acelaşi statut ca şi bărbaţii- tind să cred că nici acum nu s-au schimbat foarte multe. Mai înţeleg că uniforma nu este niciodată pe placut fetelor: fusta prea lungă, sacoul prea lung sau mare, culoarea e câh şi mii şi mii de alte motive, care mai de care mai speciale, asta ca să nu spun absurde.
Totuşi, ministerul nu este de condamnat la luarea acestei decizii. Ultima dată când am dat pe la fostul meu liceu m-am crucit. Fete cu fuste de un milimetru- cred că fermoarul şi buzunarele făceau toată fusta, bluze decoltate ca să se vadă decolteul a la Andre. Asemenea ţinute nu sunt pentru şcoală. Sunt conştientă că o să se găsească vreo piţi care să comenteze aiurea şi să o deranjeze atitudinea mea, dar acesta este adevărul. Există o ţinută pentru şcoală şi una pentru agăţat băieţi. Ştiu că nu e deloc „cul” să stai câte 8 ore într-o ţinută apropiată cu cea de pe vremea lu’ bunica, dar nici nu muriţi. N-au murit altele înaintea voastră sigur nu o să fiţi voi primele.
În fine!
Şi cum citeam eu articolul dau de declaraţia unei puştoaice de clasa a12a care afirma că ea preferă să fie exmatriculată decât să i se interzică să vină cu batista lu’ tăticu la şcoală. BRAVO! Du-te aşa şi să dea Domnu să fii exmatriculată şi să nu aibă părinţii ce să îţi facă- să vezi atunci cum o să dispară fustiţele din garderobă.
Duduile din liceu să spunem că încă nu au neuronii adunaţi într-un singur tot unitar, dar oare alea de la facultate cum stau?
Am terminat o facultate cu muuuuuulte fete şi muuulte fete care purtau mini. Nu am nimic cu ele, Doamne fereşte! Multora le stătea chiar bine, dar totuşi e şcoală. Chiar dacă nu ai respect faţă de instituţie, ai respect faţă de omul care stă în faţa ta şi îţi predă.
DA dragii mei! Sunt o persoană de modă veche şi nu mi-e ruşine să o neg. Consider că anumite reguli nu trebuie încălcate şi că oricât de mult te-ai chinui să le încalci tot o să eşuezi lamentabil, tot o să dai peste un profesor „comunist” care o să te asculte la fiecare oră şi care nu o să îţi dea mai mult de 6 pentru că nu îi place ţinuta ta.
Dragele mele, din păcate, eu nu sunt persoană în măsură să vă dea sfaturi cum să vă îmbrăcaţi şi ce atitudine să aveţi faţă de anumite reguli, dar credeţi-mă că nu este capăt de ţară să ai aceeaşi culoare la sacou şi la fustă cu a colegei.

